Vorp Marketing

Covek kako gleda telefon

Svet marketinga se neprestano menja, a s rastom upotrebe mobilnih uređaja, jedan od najvažnijih koncepata u digitalnom marketingu postali su “mikromomenti”. Ovi trenuci su male, ali moćne prilike za brendove da povežu korisnike sa svojim proizvodima i uslugama u trenucima kada su najviše angažovani i spremni za akciju. U ovom blogu istražićemo šta su mikromomenti, zašto su važni i kako ih iskoristiti u svojoj marketing strategiji.

Šta su mikromomenti?

Mikromomenti su trenuci kada korisnici posegnu za svojim mobilnim uređajem kako bi brzo pronašli informacije, doneli odluku ili završili neki zadatak. Oni su definisani kao tačke u kojima korisnici traže specifične odgovore na određena pitanja, bilo da žele nešto da kupe, nauče ili saznaju.

Google je identifikovao četiri glavne vrste mikromomenata:

  1. Želim da znam (I-want-to-know moments) – Trenuci kada korisnici traže informacije ili istražuju proizvode.
  2. Želim da idem (I-want-to-go moments) – Trenuci kada korisnici traže lokalne biznise ili proizvode u svojoj blizini.
  3. Želim da kupim (I-want-to-buy moments) – Trenuci kada su korisnici spremni da kupe proizvod ili uslugu.
  4. Želim da uradim (I-want-to-do moments) – Trenuci kada korisnici traže kako da završe određeni zadatak ili postignu cilj.

Zašto su mikromomenti važni?

Današnji korisnici očekuju trenutni pristup informacijama i donose odluke brže nego ikad. U tim kratkim trenucima kada pretražuju informacije na mobilnim uređajima, oni su često spremni da preduzmu akciju. Ako brendovi mogu biti prisutni u tim trenucima i ponuditi tačan odgovor ili rešenje, imaju veliku šansu da osvoje pažnju i lojalnost korisnika.

Statistike pokazuju da više od 90% korisnika mobilnih uređaja koristi svoje telefone tokom procesa donošenja odluka, a skoro 70% njih očekuje da će brendovi pružiti relevantne informacije u tim trenucima. Ako brendovi nisu prisutni ili ne odgovaraju na potrebe korisnika u mikromomentima, propuštaju priliku da ostave utisak i povećaju konverzije.

Kako iskoristiti mikromomente u marketing strategiji?

  1. Razumite potrebe korisnika u pravom trenutku

    Prvi korak u ispunjavanju mikromomenata je razumevanje šta vaši korisnici traže. Analizirajte kada i kako korisnici dolaze u kontakt s vašim brendom. Da li traže informacije o vašim proizvodima? Da li su spremni za kupovinu? Razumevanjem potreba korisnika u ključnim trenucima možete kreirati personalizovane sadržaje koji odgovaraju tim specifičnim trenucima.

  2. Optimizujte za mobilne uređaje

    U svetu mikromomenata, mobilni uređaji igraju ključnu ulogu. Vaša stranica mora biti optimizovana za mobilne uređaje kako bi korisnici mogli brzo da pronađu informacije i preduzmu akciju. Fokusirajte se na brzinu učitavanja stranice, jednostavnu navigaciju i jasno definisane pozive na akciju (CTA).

  3. Povećajte prisutnost na lokalnim pretragama

    Mnogo mikromomenata se odnosi na pretragu lokalnih biznisa, posebno u “Želim da idem” trenucima. Optimizujte svoju lokalnu SEO strategiju kako bi vaš biznis bio lakše pronađen u pretragama korisnika u blizini. Obezbedite da informacije o vašem biznisu (adresa, radno vreme, telefonski broj) budu tačne i lako dostupne.

  4. Kreirajte relevantne i kratke sadržaje

    U mikromomentima, korisnici žele brze i relevantne informacije. Fokusirajte se na kratke, direktne odgovore i lako razumljive sadržaje. Video sadržaji i infografike mogu biti odličan način da brzo prenesete poruku i privučete pažnju korisnika.

  5. Koristite plaćene oglase da uhvatite ključne trenutke

    Plaćeni oglasi na Google-u i društvenim mrežama mogu pomoći da se pojavite pred korisnicima u ključnim trenucima. Korišćenjem alata kao što su Google Ads i Facebook Ads, možete precizno ciljati korisnike na osnovu njihovih pretraga i ponašanja. Oglasi mogu biti dizajnirani tako da odgovaraju specifičnim mikromomentima, kao što su pretrage za “najbolje cene” ili “lokalni biznisi u blizini”.

  6. Upravljajte korisničkim iskustvom nakon pretrage

    Nakon što korisnici pronađu vaš brend u mikromomentu, važno je da iskustvo na vašem sajtu bude glatko i efikasno. Pobrinite se da su svi koraci, od pretrage proizvoda do finalizacije kupovine, jednostavni i intuitivni. Time ćete povećati šanse da se korisnici vrate i ponovo koriste vaše usluge.

Zaključak

Mikromomenti su postali nezaobilazni deo digitalnog marketinga, pružajući brendovima mogućnost da se povežu sa korisnicima u trenucima kada su najviše angažovani. Razumevanje kako korisnici traže informacije i kako ih iskoristiti da se odgovori na njihove potrebe u pravom trenutku, ključno je za uspeh u 2024. godini. Budite prisutni, relevantni i brzi – i pretvorite mikromomente u prilike za rast i konverziju vašeg biznisa.

Kontaktirajte nas

Polja označena zvezdicom* su obavezna za popunjavanje.






    Vođenje društvenih mrežaOglašavanjePravljenje UGC-aIzrada web sajtaGrafički dizajnSEO optimizacijaŠtampani materijalGoogle business profilDrugo...


    Do 500€Od 500€ do 1000€Više od 1000€